شرکت پویا پردازش کاسپین
مهندسی کامپیوتر
با همزمانی ایجاد اختلالات و کندی سرعت در لایه دسترسی به شبکه جهانی اینترنت و بروز شایعات و ابراز نگرانی ها پیرامون ارتباط آن با راه اندازی فاز نخست پروژه ای تحت عنوان شبکه ملی اطلاعات یا همان اینترنت ملی، این مقوله تبدیل به یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در روزهای اخیر شده است.

با توجه به اظهارنظرهای منتشر شده از سوی نهادها و منابع رسانه ای رسمی و غیر رسمی که اخیراً بنا بر شرایط موجود، بازتاب وسیعی میان مردم داشته است، لزوم یک نگاه صحیح به این موضوع، بیش از پیش احساس می شود. در این مقاله، سعی بر آن است تا ضمن بررسی تمامی جوانب این پروژه، به دغدغه های مخاطبان نیز پاسخی جامع ارایه داده تا در نهایت، موجب منطقی شدن سطح نگرانی ها و افزایش سطح آگاهی جامعه شود.




           
19 فروردين 1392برچسب:, :: 18:14
مصطفی سیاهکالی

بیشتر مرورگرها  حافظه ای دارند  که به شما کمک می کنند تا کارهای قبلی و سایت هایی را که ساعاتی پیش، روزهای گذشته و یا حتی ماه های اخیر به آنها مراجعه کرده اید به آسانی پیدا کنید.

شکی نیست که این امکان در مرورگرها بسیار مفید است و کار شما را جهت یافتن اطلاعات قبلی ای که با آنها نیاز دارید، راحت تر می کند.

اما اگر مایل نباشید که بعد از شما کسی وارد سیستم شده و پس از باز کردن مرورگر، ببیند که شما قبلا به چه سایت هایی مراجعه کرده اید چه ؟ آن وقت چطور می شود حافظه را دور از دسترس دیگران نگه داشت؟

در هر مرورگری باید قدم های مختلفی بردارید تا بتوانید حافظه آن را پنهان نگاه دارید که در ادامه به بررسی نحوه فعال کردن حالت خصوصی در مرورگرهای مختلف می پردازیم .

فعال کردن حالت خصوصی در مرورگرها

در مرورگر اینترنت اکسپلورر این حالت با نام InPrivate Browsing  شناخته می شود و شیوه فعال سازی آن هم به این صورت است :

Ctrl+Shift+P

در گوگل کروم این حالت با عنوان ناشناس یا Incognito Mode  دیده می شود. فعال کردنش هم به این صورت است :

Ctrl+Shift+N

در فایرفاکس و سافاری هم حالت خصوصی مرورگرهایشان درست شبیه اکسپلورر ایجاد می شود، با این تفاوت کوچک که در سافاری ابتدا باید به بخش Edite  رفته و Private Browsing  را باز کنید و دیگر قدم ها را مانند اکسپلورر و فایر فاکس ادامه دهید.

اما اگر بر حسب اتفاق فراموش کردید که از حالت خصوصی مرورگرتان استفاده کنید، ناچارید که حافظه مرورگرتان را پاک کنید. این کار را هم به راحتی می توانید در اکسپلورر و فایرفاکس به این طریق انجام دهید :

Ctrl+Shift+Delet

اما در گوگل کروم قضیه فرق می کند و شما باید از اول وارد قسمت Options  شوید و سپس مسیر زیر را دنبال کنید:

Under the Hood>Privacy>Clear browsing data

 و در نهایت برای سافاری،  تنها باید وارد منوی History شده و روی گزینه Clear History  کلیک کنید.



           
19 فروردين 1392برچسب:, :: 18:14
مصطفی سیاهکالی
کشور متخاصم اسرائیل، با طراحی اسلحه سایبری جدیدی با نام “Viper” تمامی شبکه ایران را مورد تهدید جدی قرار داده است.

این اسلحه سایبری که هنوز اطلاعاتی در مورد آن وجود ندارد و به صورت مخفیانه ۲ روز پیش از طریق شرکت نفت ملی ایران وارد شبکه شده قادر به پاک نمودن تمامی اطلاعات سرور ها و سپس سوزاندن قطعات سخت افزاری آن می باشد.
خواهشمند است به منظور عدم آلودگی بیشتر این اسلحه سایبری جدید، هر چه سریعتر اطلاع رسانی نمایید چرا که تمامی اطلاعات ایران در معرض تهدید جدی است.
خبرها و اطلاعات بعدی متعاقباً اعلام خواهد شد.
بروزرسانی ۵/۲/۹۱ درساعت ۱۵:۵۰ دقیقه = علاوه بر وزارت نفت، وزارت کشور هم به این ویروس آلوده شد و سرورهای آن از دیروز در معرض تهدید جدی قرار گرفته اند.


           
19 فروردين 1392برچسب:, :: 18:14
مصطفی سیاهکالی

دوباره سونی با سری جدید لپ تاپ های خود بازار را دگرگون کرد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، این مدل که از سری E لپ تاپ های سونی می باشد به کاربر اجازه می دهد که با استفاده از حرکات دست خود در مقابل دوربین عملکرد هایی مثل: اجرای آهنگ، جستجو در اینترنت، کم یا زیاد کردن صدا و… را انجام دهد.

VAIO 14P مجهز به چراغ کیبورد می باشد که در ساعت های کم یا بی نو می توانید از آنها برای دیدن صفحه کلید استفاده کنید، متاسفانه فعلا خبری در مورد قیمت این لپ تاپ انتشار نشده است.

1x1.trans VAIO 14P؛ جدیدترین لپ تاپ سونی با سنسور حرکتی!



           
19 فروردين 1392برچسب:, :: 18:14
مصطفی سیاهکالی
طبق توصیه نظام بانکی کشور و در اثر شایعاتی که منتشر شده از تمام دارندگان کارتهای بانکی درخواست شده است که هر چه سریعتر نسبت به تغییر رمز کارتهای خود اقدام کنند. اما این شایعات از کجا نشات گرفته است. شاید بتوان گفت شروع کار از وبلاگ فردی است که خود را خسرو زارع فرید و مدیر اسبق نرم‌افزار شرکت انیاک معرفی کرده است. شرکت انیاک تامین کننده دستگاه‌های خودپرداز بیشتر بانکهای کشور است. این فرد در وبلاگش اعلام کرده است که به دلیل رعایت نشدن موارد امنیتی توسط شرکت انیاک امکان سوء استفاده از اطلاعات کارتهای بانکی مشتریان این بانکها فراهم شده‌ است. او در وبلاگش نوشته است که توسط ایمیل مدیران بانکها را از این خطر مطلع کرده است اما تنها بانکهای ملی و ملت پاسخگو بوده‌اند و از او درخواست کرده‌اند تا در قبال دریافت مبلغی آنها را در یافتن مشکل امنیتی موجود یاری کند.



           
19 فروردين 1392برچسب:, :: 18:14
مصطفی سیاهکالی
ارسال فایلهای حجیم یکی از مشکل ترین کارها استو اما گاهی پیش می آید که باید فایلی را برای یک دوست ایمیل کنید. ضمیمه کردن فایل بزرگ به یک ایمیل هم اصلا راه مناسبی نیست. یکی از بهترین راه حلها آپلود کردن فایلها بر روی اینترنت و سپس ایمیل کردن آدرس فایل آپلود شده است. سایتهای هم هستند که این کار خودشان همه این کارها را انجام می دهند. یعنی کافیست فایل را از روی رایانه خود انتخاب کرده و آدرس ایمیل گیرنده را هم وراد کنید. سایت فایل را آپلود کرده و آدرس فایل را برای دوست شما ارسال می کند. در این نوشته 5 سرویس که این کار را انجام می دهند معرفی خواهم کرد.




           
19 فروردين 1392برچسب:, :: 18:14
مصطفی سیاهکالی

1. هر دقیقه 13 ساعت فیلم بر روی Youtube قرار می گیرد.
2. 412/3 سال برای مشاهده تمام فیلمهای Youtube لازم است.
3. هر روز یک میلیارد بار فیلمهای Youtube مشاهده می شود.
4. 13 میلیون مقاله در Wikipedia در دسترس است.
5. سه میلیارد و ششصد میلیون عکس تا جون 2009 در Flickr آرشیو شده است. به ازای هر دو نفر از جمعیت زمین یک عکس وجود دارد.

6. نرخ رشد کاربران توییتر از ژانویه تا فوریه 2009 برابر با 1383% بوده است.
7. به طور متوسط هر روز سه میلیون توییت در توییتر منتشر می شود.
8. هر روز 5 میلیارد دقیقه در فیس بوک صرف می شود.
9. هر هفته یک میلیارد از انواع محتوی دیجیتال شامل لینک، عکس، مقاله، خبر و ... در فیس بوک به اشتراک گذاشته می شود.
10. باراک اوباما حدود 5 میلیون طرفدار در 15 سایت اجتماعی مختلف دارد.
11. فیلم معروف اوباما با نام "Yes we can " ("بله، ما می توانیم"، شبیه شعار کسیه که فکر کنم می شناسیمش) 14 میلیون و 200 هزار بار دیده شده
12. مبلغ شش میلیارد و پانصد میلیون دلار توسط سه میلیون نفر با استفاده از روشهای آنلاین در انتخابات برای کمک به اوباما، به او هدیه شد.
13. اگر فیس بوک یک کشور بود می توانست هفتمین کشور پر جمعیت جهان و بالاتر از ژاپن باشد.
14. 93% از کاربران سایتهای اجتماعی باور دارند که شرکتها باید در این سایتها نیز حضور فعال داشته باشند. این کاربران معتقدند که شرکتها نباید از این رسانه ها هم برای تبلیغ یک سویه استفاده کنن بلکه باید به گفتگوی دوطرفه با مشتریان بپردازند.

به این آمار دقت کنید. نشان دهنده چیست؟ به نظر من نشان دهنده اهمیت سایتهای اجتماعی است. جایی که اجتماعی از انسانها وجود داشته باشند اطلاعات هم هست. آن هم از نوع دست اول. همانجاست که می توان به کسب درآمد هم پرداخت. این اجتماعات هستند که نیازهای آینده را تعیین می کنند. با شرکت در این اجتماعات می توان خدماتی را ارائه کرد که مورد نیاز این جمع است. آیا این آمار نمی تواند برای رفع فیلتر این سایتها کافی باشد؟ چه دلایلی باید برای "کمیته فیلترینگ"کمیته فیلترینگ آورد تا این سایتها را از فیلتر آزاد کند؟ چرا باید خودمان را از استفاده از این امکانات محروم کنیم؟ آیا نمی توان با استفاده از این اجتماعات به تبیین عقاید و مقابله با تبلیغات منفی که بر علیه ایران انجام می شود پرداخت؟ آقای مسئول اگر حرفی داری اینجا جای حرف زدن است.
 



           
19 فروردين 1392برچسب:, :: 18:14
مصطفی سیاهکالی

گوگل به دنبال آن است که واقعیت افزوده ایجاد کند، و این مسئله‌ای از جنس طراحی است که فقط با الگوریتم‌نویسی (کاری که تخصص گوگل است) قابل حل نخواهد بود. گوگل هرگز یک کمپانی پیشرو در زمینه طراحی نبوده که با طراحی رابط کاربری زندگی ما را متحول کرده باشد. در عوض، با ساخت محصولات و خدمات هوشمند فوق العاده ای مثل هوش مصنوعی به کار رفته در موتور جستجو، سیستم نقشه‌های هدایت گر، و اپلیکیشن‌های مبتنی بر سیستم سینک ابری یا کلود محتواها که به ما امکان هم فکری روی پروژه‌ها در سطح جهانی را می‌دهد، دنیا را به تسخیر خود در آورده است.

چند روز قبل، گوگل به طور رسمی از پروژه‌ای رونمایی کرد که مطمئناً خلاقیت مهندسین این شرکت را به چالش خواهد کشید.

پروژه Google Glass

عبارت است از یک عینک که لایه‌ای از اطلاعات دیجیتال را بر روی دنیای واقعی خواهد کشید، و واقعیت افزوده‌ زندگی ما به شمار خواهد رفت. عینک گوگل، در واقع یک تلفن هوشمند است که در جلوی چشمان‌تان آویخته خواهد شد. می‌توانید پیام‌های متنی را بخوانید. با دوربین تعبیه شده روی آن عکس بگیرید. (به لطف هدفون‌های داخلی آن) به موسیقی گوش کنید. حتی می‌تواند به شما بگوید که ایستگاه مترو بسته است و مسیر پیاده به سمت مقصد را نشان‌تان دهد.

اما شاید برجسته‌ترین واقعیت این باشد که هنوز هیچ یک از مشخصه‌هایی که گوگل برشمرده به محصول واقعی تبدیل نشده‌اند، و حتی به مرحله نزدیک به نهایی شدن هم نرسیده‌اند. سخنگوی گوگل به Co.Design گفته: «ما می‌خواستیم مردم بدانند که مشغول چه کاری هستیم، و اینکه امید داریم با آن به چه چیزهایی نایل شویم. از جنبه گرافیکی، و سخت‌افزاری، آزمایش‌های بسیاری در حال انجام است. و در درون گروه، به سرعت نمونه‌های اولیه جدیدی ساخته می‌شود.»

به نظر می‌رسد ویدیوی مفهومی که گوگل ارائه کرد، حاکی از آن چیزهایی است که گروه طراحی محصول می‌پندارند «بیشترین اهمیت را برای مردم» دارند، و آنها به واقعیت ‌بخشیدن به این موارد نزدیک هستند. حالا که ایده مفهومی در معرض افکار عمومی قرار گرفته، گوگل وارد مرحله‌ای شده که به آن «مرحله جمع‌آوری بازخوردها» می‌گوید و در آن به دنبال کسب اطلاع از مواردی است که مردم می‌خواهند (و البته مواردی که نمی‌خواهند) روی عینک ببینند. و سپس به مرحله هماهنگ کردن محصول با این انتظارات و در آخر، نهایی‌سازی محصول خواهیم رسید. اما در حال حاضر کجای کار هستیم؟ آنچه که گوگل نشان‌مان داده خیلی امیدبخش است، ولی چالش‌های پیش روی تیم طراحی نیز واضح است.

در ادامه مطلب با ما باشید تا به آنها بپردازیم.



           
19 فروردين 1392برچسب:, :: 18:14
مصطفی سیاهکالی
برای اینکه به الگوریتم این نوع مرتب سازی آشنا شوید به لینک زیر مراجعه نمایید:

الگوریتم مرتب سازی حبابی(Bubble Sort)

حال بپردازیم به کد این الگوریتم در زبان پاسکال:

قطعه کد زیر مرتب سازی حبابی را با استفاده از حلقه در یک آرایه ۱۰ عنصری انجام می دهد.

for i := 1 to 10 do
    for j := i + 1 to 10 do
      if list[i] < list[j] then
      begin
        temp := list[i];
        list[i] := list[j];
        list[j] := temp;
      end;

توضیحات: در قطعه کد بالا list یک آرایه ی ۱۰ عنصری است و i, j نیز متغیر های عددی هستند.

متغیر temp یک متغیر کمکی است تا بتوان توسط استفاده از آن دو خانه از آرایه را جابجا کنیم.


تابعی که مرتب سازی حبابی را انجام می دهد:

برای اینکه برنامه یک شکل تابعی به خود بگیرد قطعه کد بالا را درون یک تابع پیاده سازی می کنیم:

procedure BubbleSort(var list: array of Integer);
var
  i, j: Integer;
  temp: Integer;
begin
  for i := low(list) to High(list) do
    for j := i + 1 to high(list) do
      if list[i] < list[j] then
      begin
        temp := list[i];
        list[i] := list[j];
        list[j] := temp;
      end;
end;

توضیحات: در کد بالا ورودی یک آرایه ی پویا می باشد(به خاطر اینکه بتوانیم هر آرایه ای با هر تعداد خانه را مرتب سازی نماییم)

همچنین از کلمه ی کلیدی var برای ورودی پارامتر استفاده نموده ایم که هر تغییر آرایه در تابع درون آرایه ی اصلی نیز اعمال گردد.

از تابع low برای پیدا کردن کران پایین آرایه و از تابع high نیز برای پیدا کردن کران بالای آرایه استفاده نموده ایم.


برنامه کاملی که یک آرایه را از کاربر می خواند و آنرا مرتب نموده و نمایش می دهد:

program Sort;


procedure BubbleSort(var list: array of Integer);
var
  i, j: Integer;
  temp: Integer;
begin
  for i := low(list) to High(list) do
    for j := i + 1 to high(list) do
      if list[i] < list[j] then
      begin
        temp := list[i];
        list[i] := list[j];
        list[j] := temp;
      end;
end;


var
  a: array[1..10] of integer;
  i: Integer;

begin
  writeln('Please enter 10 numbers');
  for i := 1 to 10 do
    Readln(a[i]);

  BubbleSort(a);

  Writeln('Your sorted array is:');
  for i := 1 to 10 do
    Write(a[i]);
  Readln;

end.



           
13 فروردين 1392برچسب:, :: 20:58
مصطفی سیاهکالی
برای بسیاری از مواقع پیش می آید که نیاز به مرتب سازی داده ها وجود دارد و اصولا بیشترین کاربرد کامپیوتر و زبانهای برنامه نویسی در دو بحث مرتب سازی و جستجو انجام می گیرد.

برای مثال: شما به دنبال یافتن یک مورد در گوگل هستید

نخست اینکه کار شما جستجوی واژه ی مورد نظر خود است

دوم هم اینکه موتور جستجوی گوگل برای اینکه بتواند سریعتر پاسخ شما را پیدا کند نیاز دارد تا بانک اطلاعات خود را مرتب نماید.

با ذکر مثال بالا (البته این یک مثال ساده بود و در موارد بسیاری می توان اینگونه مثال ها را آورد)مشخص گردید که مرتب سازی یکی از کاربردهای مشهور کامپیوتر و زبانهای برنامه نویسی می باشد که در پروژه های کوچک تا پروژه های بسیار بزرگ نیز استفاده می گردد.

برای ادامه بحث به ادامه مطلب مراجعه نمایید.



           
13 فروردين 1392برچسب:, :: 20:58
مصطفی سیاهکالی
درباره وبلاگ


چه انتظار عجيبي !!! نه كوششي نه وفايي !!! فقط نشسته و گفتيم : خدا كند كه بيايي
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت پویا پردازش کاسپین و آدرس ppc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 72
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 72
بازدید ماه : 146
بازدید کل : 39443
تعداد مطالب : 74
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1