شرکت پویا پردازش کاسپین
مهندسی کامپیوتر
آیا زمانی فرا خواهد رسید که گوگل رتبه اول خود در جست و جو را از دست بدهد؟


آیا زمانی فرا خواهد رسید که گوگل رتبه اول خود در جست و جو را از دست بدهد؟












از آغاز شکل گیری و تولد وب ، جست و جو، یکی از نیاز های اساسی این حوزه بوده و کمپانی ها از این طریق میلیارد ، میلیارد پول به جیب زده اند. طبیعتا، گوگل مقام اول را در این میان دارد، اما چند وقت است که این مقام را در اختیار دارد؟ و چه چیزی باعث خواهد شد این رتبه را از دست بدهد؟

برای پاسخ به این سوال باید به دو مورد توجه داشت: ۱ اکثریت مردم چه می خواهند؟ ۲ سایر موتورهای جست و جو چه چیزی پیشنهاد می دهند؟

یکی از رقبای قدرتمند گوگل بینگ است .مایکروسافت معتقد است که افراد تقریبا با نسبت ۲ به ۱، موتور جست و جوی بینگ را به گوگل ترجیح می دهند. اما به نظر می رسد که دلار جلوی چشم کمپانی هایی که اینگونه تبلیغ می کنند را گرفته است! شاید یکی از دلایلی که مایکروسافت می خواهد کاربران وب را به استفاده از بینگ ترغیب کند، سود کلانی است که به لطف جست و جو ها نصیب آنها می شود. شاید تیم طراح بینگ احساس خیلی خوبی نسبت به موتور جست و جویشان داشته باشند اما آیا مردم به این راحتی گوگل را کنار خواهند گذاشت؟

گوگل واقعا نیروی عظیمی در اختیار دارد و سرویس هایش حتی از سطح انتظارات کاربرانش هم فراتر است. بنابراین کمپانی هایی مثل مایکروسافت ابتدا باید مردم را متقاعد کنند که گوگل یک مشکلی دارد و سپس به عنوان راه حل آن مشکل موتور جست و جوی جدیدی را پیشنهاد دهند. پس فقط همین که بگویند: خیلی خوب ! ما بهتر از گوگلیم ؛ کافی نیست و از این طریق نمی تواند تعداد کاربران خود را افزایش دهند.

اما به نظر می رسد مردم همانقدر که از خوردن کوکاکولا لذت می برند ، با گوگل هم راحتند و احساس خوبی دارند. برای امتحان این موضوع فقط کافی است از خودتان بپرسید از یک موتور جست و جوی دیگر چه مطالباتی دارید که گوگل آنها را در اختیار شما نمی گذارد؟ آیا مطمئن هستید که تقاضای شما هم اکنون در لیست بلند بالای خدمات گوگل وجود ندارد؟

شاید هم به دنبال نتیجه جست و جوی بهتر و دقیق تری هستید؟ در این مورد هم آیا مطمئنید که مشکل از گوگل است ؟ یا این خود شما هستید که روش جست و جوی درست را بلد نبوده و با نشانه ها آشنا نیستید؟

گذشته از اینکه این مورد برای شما هم پیش آمده باشد یا نه؛ نیاز اکثر مردم برای جست و جو خیلی بیشتر از آن چیزی است که توسط گوگل پوشش داده می شود. و گوگل نامی آشنا در زمینه جست و جو است که مبارزه با آن برای کمپانی های دیگر امری بسیار دشوار است. از طرفی اکوسیستم موتورهای جست و جو هم خیلی گسترده از این حرفهاست. مسئله این است :کاربر نهایی و تبلیغات! و در حال حاضر تنها موتور جست و جویی که تبلیغات هم در درون خود دارد گوگل است چرا که تمام ترافیک جست و جوی وب را در اختیار دارد.

بنابراین تا وقتی که گوگل بیشترین سهم را در کاربران جست و جو کننده و تبلیغات دارد و نیز تا وقتی که پارادایم و الگوی موتورهای جست و جو همین طور باقی بماند ؛ گوگل هم رتبه اول خود را از دست نخواهد داد. حتی فراتر از این ، به نظر نمی رسد به این زودی ها کمپانی بتواند موتور جست و جویی با قدرت پوشش گوگل و ارائه شاخص هایی همانند او بسازد تا بتواند کاربران را به خود جذب کند. و حتی اگر بتواند ، مرحله دشوار تر بعدی، متقاعد کردن مردم به کنار گذاشتن و دست کشیدن از گوگل است.

به نظر شما آیا رقابت موتورهای جست و جو با یکدیگر سرانجام به حذف گوگل منجر خواهد شد؟ این موتور جست و جو به کدام یک از مسائل زیر باید بیشتر توجه نشان دهد تا بتواند گوگل را از میدان به در کند: نتیجه جست و جوی بهتر، تجربه کاربری قوی تر، مسائل مربوط به حفظ حریم خصوصی، و یا مسئله اعتبار و شهرت؟

منبع: ZDnet



           
24 فروردين 1392برچسب:, :: 9:47
مصطفی سیاهکالی
ماجرای استاکس نت و آلودگی شبکه آی تی کمپانی نفتی شورون


ماجرای استاکس نت و آلودگی شبکه آی تی کمپانی نفتی شورون












وال استریت گزارشی چاپ کرده مبنی بر اینکه در سال ۲۰۱۰ و بعد از آلوده شدن سیستم های نفتی و صنعتی ایران به استاکس نت، این بدافزار گریبان یکی از بزرگترین شرکتهای نفتی دنیا – شورون Chevron – را نیز گرفت.

بر اساس این گزارش استاکس نت که توسط امریکا و اسرائیل علیه تاسیسات هسته ای نظنز و سایر صنایع ایران ساخته و توزیع شد، بعد از هجوم به سیستم های ایرانی و بر اساس ساختار تعریف شده اش، به سوی شرکت نفتی شورون نیز حمله ور شده که در انی بین بدلیل اینکه برخی تعاریف یا این شبکه همخوانی نداشت، نتوانست آسیبی به شورون بزند.

مطابق گفته کارشناسان استاکس نت برای توزیع و آسیب رسانی دو فاکتور نیاز داشت. این دو فاکتور کارت شبکه ای بود که روی سیستم های ایرانی نصب شده بود (و هنوز هم هست) و همچنین برنامه کنترلینگ زیمنس (Siemens programmable logic controllers) یا PLCS که استاکس نت بعد از آلودگی روی این دو تمرکز کرده و حملات خود را ممتد می کرد.

به نوشته وال استریت این دو فاکتور در سیستم های آی تی شورون موجود نبوده است و بعد از ورود بدافزار فقط آلودگی و نه تخریب صورت گرفته است.

مارک کولمل مدیر عمومی در شورون به وال استریت گفته اندکی بعد از جولای ۲۰۱۰ شبکه انها آلوده شده اما بسیار کوتاه بوده است. وی توضیح نداده است که شبکه آنها را چه کسی و چگونه بعد از آلودگی کوتاه ، پاکسازی کرده است. مارک به مجله CIO همچنین گفته دولت امریکا نیز نمی دانسته دامنه شیوع ویروس چه میزان خواهد بود و ممکن است گریبان دیگران را نیز بگیرد.

مورگان کرینک لاو سخنگوی شورون نیز گفته ما سیستم خود را از چنین تهدیداتی محافظت کرده بودیم. به گفته کارشناسان این بدان معنا است که استاکس نت طوری طراحی شده که خودی و غیر خودی را تشخیص داده است.

راست یا دروغ هزینه محو کردن استاکس نت برای شورون زیاد بوده که کولمل دست به انتقاد از دولت امریکا در این زمینه زده است.

کمپانی کسپرسکی معتقد است دوخو، فلیم و گاس سه بدافزاری که از دل استاکس نت بیرون آمده اند که ممکن است سایر صنایع مشابه شورون را نیز آلوده کرده باشند که البته این موضوع بعد ها رسانه ای خواهد شد.



           
24 فروردين 1392برچسب:, :: 9:47
مصطفی سیاهکالی
شناسنامه دار شدن تمام آدرسهای اینترنتی


شناسنامه دار شدن تمام آدرسهای اینترنتی












معاون سازمان فناوری اطلاعات اولین حرکت در شبکه ملی اطلاعات را ساماندهیIP آدرسهای اینترنتی در کشور عنوان کرد و گفت: این امر به کاهش جرایم رایانه ای و کمک می کند و مسئولیت این جرایم نیز بر عهده مالکان منابع اینترنتی خواهد بود.

علی اصغر انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال حاضر تمامی IP آدرسهای اینترنتی توزیع شده در کشور دارای نام دامنه و شناسنامه هستند، گفت: در شبکه ملی اطلاعات نیز تمامی آدرسهای عددی اینترنتی باید شناسنامه دار شوند که این امر به کاهش جرایم رایانه ای و ردگیری و رصد این جرایم کمک می کند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات از جمله اقدامات مدنظر این سازمان را ساماندهی وضع موجود بر پایه آدرسهای IP عنوان کرد و گفت: باید نسبت به آدرسهای اینترنتی به عنوان منابع اینترنتی اشراف کامل داشته باشیم براین اساس اولین حرکت در شبکه ملی اطلاعات نیز ساماندهی IP آدرسهای اینترنتی در کشور است.

مسئولیت جرایم رایانه ای برعهده مالکان منابع اینترنتی

وی با تاکید براینکه مسئولیت جرایم رایانه ای مستقیما به عهده مالکان منابع اینترنتی و دارندگان IP آدرسها است، به مهر گفت: اقدام دوم در شبکه ملی اطلاعات اعمال رگولاتوری و نظارت است به نحوی که ارائه دهندگان خدمات میزبانی سایتها نیز باید با مراجعه به سازمان فناوری اطلاعات به ثبت برسند تا چنانچه جرایمی در این زمینه صورت گیرد قابل شناسایی باشد.

انصاری با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از خدمات دهندگان میزبانی سایتها شناسایی شده اند و در آینده نزدیک نیز باید سایر خدمات دهندگان شناسایی شوند، اضافه کرد: این خدمات دهندگان باید مسئول اتفاقاتی که ممکن است در این شبکه بیافتد باشند.

اینترنت به عنوان یک بستر ناامن شناخته می شود

وی با بیان اینکه اینترنت به عنوان یک بستر ناامن شناخته می شود و هیچ منابعی به هیچ وجه از اینترنت برای اطلاعات استفاده نمی کند، تصریح کرد: شبکه ملی اطلاعات تضمینی برای مجموعه های امنیتی خواهد بود.

شبکه ملی اطلاعات فضای امن تری برای مبادلات اجتماعی

معاون سازمان فناوری اطلاعات با تاکید براینکه براساس برنامه پنجم توسعه ۶۰ درصد کاربران باید با سرعت زیاد به شبکه ملی متصل شوند، اضافه کرد: شبکه ملی اطلاعات هیچ گونه محدودیتی در کسب و کار به وجود نمی آورد و به جهت آنکه منابع اطلاعاتی را در داخل کشور منتقل می کند، می تواند منتج به صرفه جویی در هزینه ها شود و به نفع کسب و کارها خواهد بود.

وی با بیان اینکه با انتقال میزبانی سرورها به داخل کشور امنیت اطلاعات وبسایتها تضمین می شود به مهر گفت: شکل گیری شبکه ملی فضای امن تری برای مبادلات اجتماعی و مقابله با جرایم به همراه خواهد داشت.

خبرگزارى مهر (www.mehrnews.com)



           
24 فروردين 1392برچسب:, :: 9:47
مصطفی سیاهکالی
ویروسی شدن سیستم، دغدغه اصلی کاربران


ویروسی شدن سیستم، دغدغه اصلی کاربران












این روزها و با افزایش کاربران رایانه، دغدغه ویروسی شدن سیستم به یکی از مشکلات کاربران تبدیل شده است و این سوال مطرح است که ویروس ها با رایانه چه می کنند؟

الهام پرویزی با بیان همه گیر بودن معضل ویروسی شدن سیستم در میان کاربران اظهار کرد: ابتدا برای بیان علایمی که در صورت ویروسی شدن رایانه مشاهده می شود، باید به بیان نحوه عملکرد ویروس ها اشاره کرد، باید گفت ویروس نرم افزار کوچک و کم حجمی است که از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر شیوع می یابد و در عملکرد سیستم اختلال ایجاد می کند و یک ویروس کامپیوتری ممکن است باعث آسیب دیدن فایل ها و پاک شدن بخشی از اطلاعات موجود در سیستم، استفاده از یک نرم افزار ارسال ایمیل جهت انتشار خود به یک کامپیوتر دیگر و یا حتی پاک شدن همه اطلاعات ذخیره شده بر روی هارددیسک شود.

وی تصریح کرد: اغلب ویروس ها با ضمیمه کردن خود به یک ای میل و یا با ارسال یک پیام فوری خود را منتشر می کنند، بنابراین کاربر نباید هیچ گاه فایل های ضمیمه شده به یک ای میل را باز کند، مگر اینکه فرستنده ای میل را بشناسد و یا اینکه منتظر یک ای میل همراه فایل ضمیمه باشد، چرا که ویروس می تواند با تغییر شکل و ماهیت، خود را در قالب یک تصویر جالب، کارت تبریک و یا فایل های صوتی و تصویری به ایمیل ضمیمه کند و همچنین ویروس ممکن است هنگام دانلود کردن فایل هایی از اینترنت خود را منتشر کند، زیرا ویروس های کامپیوتری قادرند خود را در داخل یک نرم افزار مخفی کنند و یا در متن یک فایل و یا برنامه کاربردی که کاربر دانلود می کند قرار گیرند و بدین طریق باعث انتشار خود شوند.

پرویزی با بیان این توضیحات در ادامه به علایم آلوده بودن یک کامپیوتر به ویروس اشاره کرد و افزود: اگر کاربر مشکوک به آلوده بودن سیستم به یک ویروس است و یا از وجود یک ویروس در کامپیوتر اطمینان دارد، باید از نرم افزارهای ضدویروس موجود در بازار استفاده کند و علایمی که در زیر به آن ها اشاره می شود می توانند تا حدودی کاربر را در تشخیص اینکه آیا سیستم به یک ویروس آلوده می باشد یا نه، کمک کند.

این کارشناس نرم افزار خاطرنشان کرد: کندتر شدن سرعت کامپیوتر، عملکرد غیرعادی رایانه و ری استارت شدن پی درپی آن، هنگ کردن سیستم، خاموش شدن رایانه به طور ناگهانی، غیر قابل دسترس بودن دیسک ها و درایوهای کاربر و پرینت نامناسب و با کیفیت پایین از فایل ها را می توان از برخی علایم ویروسی شدن سیستم دانست.

وی مشاهده برخی پیام های خطای نامشخص را از دیگر علایم ویروسی شدن رایانه دانست و اظهار کرد: زمانی که کامپیوتر فرد مورد حمله ویروس ها قرار می گیرد منوها و پنجره های محاوره ای به صورت ناخوانا مشاهده می شود و به دنبال پسوند فایل هایی که کاربر معمولاً آن ها را اجرا می کند، پسوند دیگری اضافه شده است و همچنین آنتی ویروسی که بر روی سیستم نصب می باشد بدون هیچ دلیل مشخصی غیرفعال شده و نیز دوباره نمی توان آن را فعال کرد. کاربر در زمان آلوده شدن رایانه به ویروس هیچ آنتی ویروسی را نمی تواند بر روی سیستم نصب و یا آن را اجرا کند.

پرویزی در ادامه تأکید کرد: این ها نشانه های متداولی هستند که برای تشخیص ویروس های کامپیوتری کمک می کنند، البته این علایم می توانند علت های گوناگون و متفاوت سخت افزاری و یا نرم افزاری داشته باشند که هیچ ربطی به ویروس های کامپیوتری ندرند.



           
24 فروردين 1392برچسب:, :: 9:47
مصطفی سیاهکالی
ویندوز ۸ رسما وارد بازار شد


ویندوز ۸ رسما وارد بازار شد












عرضه رسمی و جهانی ویندوز ۸ آغاز شد.

استیون سینوفسکی از مقامات ارشد مایکروسافت و مدیر ویندوز و ویندوز لایو، عرضه ویندوز ۸ را انقلابی دوباره در تاریخ کامپیوتینگ دانست و آنرا تحولی بزرگ در پلتفورم ویندوز بعد از ۱۷ سال دانست.

استیو بالمر مدیر اجرایی مایکروسافت نیز ویندوز جدید را بعد از ورود پی سی در سال ۱۹۸۱ و ویندوز ۹۵، بزرگترین تحول ارزیابی کرد.

البته استیو بالمر سخنرانی خود برای عرضه رسمی را با نشان دادن فراگیری ویندوز جدید خود روی انواع سخت افزارهایی مانند ایسوس، دل، سامسونگ و ... نشان داد تا گستره محصول نرم افزاری خود را جلوی چشم ۵۰۰ خبرنگار نشان دهد. در روزهای اخیر نقدهایی در این زمینه صورت گرفته و حتی فروشگاه آنلاین اپ های ویندوز نیز مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته است.( در حالی که اپل روی اپ استور خود ۲۷۵ هزار اپ و برنامه برای دانلود در اختیار کاربران قرار داده، مایکروسافت تعداد اپ های خود را در فروشگاه خود اعلام نکرده است.)

ویندوز ۸ با نبود منوی سمبلیک استارت(start menu on screen)، برای پی سی و تبلت درست شده است. (خبرتگار رویترز در مورد نبود منوی استارت و احتمال بازگشت آن از استیو بالمر روز پنجشنبه در کنفرانس خبری سوال کرده و بالمر نیز در جواب گفته تمام صفحه اسکرین شما استارت است و دیگر به آن نیازی نخواهید داشت!! )

مایکروسافت سعی دارد با عرضه تبلت خود بنام سرفیس که ویندوز جدید و لمسی خود روی آن نصب شده، تحولی در بازار مینی تبلت ها ایجاد کند تا بعنوان رقیبی برای آی پد مینی اپل و نکسوس گوگل و کیندل فایر آمازون و گلکسی سامسونگ باشد.

از آنجایی که بازار تبلت ها در دستان اپل و سامسونگ است، بالمر عقیده دارد با ورود ویندوز ۸ مخصوص تبلت ها این بازار به نفع مایکروسافت تغییر می کند.

قیمت ویندوز ۸ را هم بدانید

با ورود ویندوز ۸ همه دوست دارند قیمت آنرا هم بدانند.

مایکروسافت ویندوز ۸ را در سه نسخه عرضه کرده است. دو نسخه آن اینتل بیس است که شامل windows۸ و windows ۸ pro است. نسخه سوم نیز بنام windows ۸ RT است که مخصوص تبلت بوده و به اصطلاح ARM بیس است و روی دستگاههایی مانند سرفیس نصب می شود.

اما قیمتها: اگر ویندوز ویستا و ایکس پی و هفت دارید و قصد به روز رسانی ویندوز را از نسخه موجود به ۸ دارید فقط کافی است ۴۰ دلار بپردازید.(مدیا سنتر نیز به صورت رایگان به روز می شود) این پیشنهاد قیمتی تا ۳۱ ژانویه ۲۰۱۳ وجود خواهد داشت و بعد از آن گران تر عرضه می شود.

به گزارش خبرآنلاین، شما برای خرید سی دی ویندوز ۸ باید ۶۹ دلار بپردازید. این ویندوز در ۲۳۱ فروشگاه و به ۱۰۹ زبان زنده دنیا عرضه شده است.



           
24 فروردين 1392برچسب:, :: 9:47
مصطفی سیاهکالی
جشنواره انتخاب برترین وبلاگ ایرانی “زوم لینک”


جشنواره انتخاب برترین وبلاگ ایرانی “زوم لینک”












موضوعات جشنواره در دو محور آزاد و تخصصی است که در بخش آزاد شامل سرگرمی، مسائل اجتماعی و فرهنگی، دانلود سنتر، هنر و ادبیات و آزاد و بخش تخصصی شامل: آموزش، علم و فناوری، آی تی و آی سی تی، پزشکی و سلامت است.

از جمله ملاک های محتوایی، رعایت حق کپی رایت و استفاده از تصویر و لینک و استفاده از تناسب گرافیک وبلاگ با موضوع بخش معرفی بلاگ، سرعت بارگذاری مناسب وبلاگ و نیز استفاده از آرشیو موضوعی از جمله ملاک های فنی این جشنواره است.

این جشنواره از ۱۵مهرماه ۹۱ آغاز و تا ۳۰آذرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به “زوم لینک” مراجعه نمایید.

گفتنی است این جشنواره، سومین دوره از انتخاب برترین وبلاگ ایرانی زوم لینک است که از بهمن ۹۰ آغاز به کار کرد، در اولین دوره این جشنواره ۱۰۰ وبلاگ نویس حضور داشتند، دور دوم این جشنواره فروردین ماه ۹۱ آغاز شد و ۱۵۰وبلاگ نویس در این مسابقات با یکدیگر رقابت کردند.

برای اطلاعات بیشتر به صفحه جشنواره "www.zoomlink.ir" مراجعه نمایید.



           
24 فروردين 1392برچسب:, :: 9:47
مصطفی سیاهکالی
گام بزرگ محققان کشور
عرضه ابررایانش جنگ سایبری


عرضه ابررایانش جنگ سایبری















محققان کشور ابر رایانش ارزیابی امنیت با قدرت ۳ ترافلاپس و کاربردهای رزمایش های سایبری و جنگ الکترونیک عرضه کردند این محققان در طرح پایلوت این ابر رایانش موفق به دستیابی به ۳ هزار سایت رژیم اشغالگر قدس شدند.

مهندس عباس جم مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تهدیدات روز افزون علیه زیر ساختهای اساسی و حیاتی کشور در فضای تبادل فناوری اطلاعات، افزود: در این راستا با اجرای یک پروژه تحقیقاتی، ابر رایانش ارزیابی امنیت با نام "آرا" را طراحی و پیاده سازی کردیم.

وی قدرت پردازشی این ابر رایانش را ۳ ترافلاپس ذکر کرد و اظهار داشت: ماموریت اصلی این سامانه پردازش اطلاعات با سرعت بالا به منظور ارزیابی امنیت پروتکل ها، مکانیزم ها، الگوریتم ها، سیستم ها و شبکه ها است.

این محقق یک شرکت دانش بنیان با اشاره به کاربردهای ابر رایانش آرا، خاطرنشان کرد: این ابر رایانش در حوزه جنگ الکترونیک در فضای سایبری کاربردهای گوناگونی دارد و می تواند هم در زمینه دفاعی و هم در زمینه اقدامات پیشگیرانه کمک شایانی به کشور کند.

وی از اجرای پایلوت در حوزه جنگ سایبری این طرح خبر داد و یادآور شد: در اولین آزمایش پایلوت ابر رایانش آرا توانستیم به حدود ۳ هزار سایت رژیم اشغالگر قدس در مدت زمان محدودی دسترسی یابیم و کنترل کامل این سرورها را در دست بگیریم.

به گفته جم ابر رایانش ارزیابی امنیت طراحی شده قابلیت بالایی در رزمایش های سایبری و جنگ الکترونیک به منظور مقابله با تهدیدات نرم علیه کشور دارد.

مجری طرح اضافه کرد: علاوه بر این "آرا" می تواند با جمع آوری اطلاعات مورد نیاز در حوزه فناوری های نوین از منابع خارجی مرتبط، کشور را در مسیر پیشرفت و جهش در فناوری ها یاری رساند.

وی شناسایی و کشف نقاط ضعف و آسیب رسان شبکه را از دیگر کاربردهای این ابر رایانش نام برد و دراین باره توضیح داد: ایر رایانش آرا، به کمک الگوریتم های تقسیم مسئله و موازی سازی روشهای شناخته شده، قادر به شناسایی نقاط ضعف و آسیب پذیری های سیستم و شبکه ها است.



           
24 فروردين 1392برچسب:, :: 9:47
مصطفی سیاهکالی

آشنايي با مادربردهاي مجتمع و غيرمجتمع

آشنايي با مادربردهاي مجتمع و غيرمجتمع

بردهاي مادر كه از اصلي‌ترين قطعات رايانه به حساب مي‌آيند، در دو نوع غيرمجتمع و مجتمع قابل عرضه‌اند.

در ساختار اصلي و يا به عنواني اسكلت يك رايانه، اجزاي سخت‌افزاري متفاوتي وجود دارد كه در ميان آن‌ها قطعه‌اي به‌نام «برد مادر» وجود دارد كه به‌دليل اتصال سايد قطعات به يكديگر از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

در مادربرد (Mother Board) كه مهم‌ترين جز يك رايانه به حساب مي‌آيد، اتصالات متعدي بين ساير قطعات وجود دارد كه مسيرهاي پشت اين برد حاكي از آن است.

برروي برد اصلي تعداد بسيار زيادي تراشه، جايگاه cpu، مدارهاي متعدد، اسلات‌هاي گسترشي، فضاي RAM، تجهيزات كارت صدا و ويدئو و هم‌چنين تراشه‌هاي ديگر وجود دارد.

مادربرد‌ها در دو نوع قابل عرضه بودند كه نوع غيرمجتمع آن مربوط به گذشته است، به‌گونه‌اي كه در حال حاضر كم‌تر يافت مي‌شود و نوع مجتمع كه در حال حاضر هم وجود دارد.

در بردهاي غيرمجتمع هر قطعه‌ي اصلي در رايانه يك كارت گسترشي است كه برروي صفحه اصلي برد قرار مي‌گيرد و تمامي اسلات‌ها با اجزاي مربوط به آن‌ها پر مي‌شود.

اما در بردهاي مجتمع تمام اجزايي كه بايد برروي برد قرار بگيرند و يا مي‌توانند برروي كارت‌هاي گسترشي قرار گيرند، از قبل به صورت تراشه روي برد اصلي قرار گرفته‌اند، ولي بايد دانست در اين نوع دوم كه در حال حاضر هم مرسوم شده‌اند، اگر اختلالي در كار يك بخشي به وجود آيد، بايد تمام برد را تغيير داد؛ در حالي‌ كه در غيرمجتمع‌ها قابليت تعويض قطعه آسيب ديده وجود دارد



           
24 فروردين 1392برچسب:, :: 9:47
مصطفی سیاهکالی
راه اندازی دپارتمان عرضه کتابهای تخصصی خارجی


راه اندازی دپارتمان عرضه کتابهای تخصصی خارجی












دپارتمان عرضه کتابهای تخصصی خارجی از معتبرترین ناشرین بین المللی بصورت ایبوک در زمینه علوم مهندسی و صنایع غذایی و کشاورزی در سایت اوپن مارکت راه اندازی شد

با توجه به افزایش سرسام آور قیمت کتابهای خارجی تخصصی در زمینه علوم مهندسی و صنایع کشاورزی ، فروشگاه اوپن مارکت اقدام به عرضه نسخه های الکترونیک همان کتابها بصورت ایبوک و با قیمتی بسیار ارزان تر نموده است .

بر این اساس کارشناسان ، اساتید و دانشجویان و پژوهشگران محترم در این زمینه براحتی می توانند به جای خرید کتابهای قطور، سنگین و گران قیمت ، آنها را با فرمت " پی دی اف " و کیفیت فوق العاده بالا و با قابلیت زوم تصاویر در یک DVD و با قیمتی بسیار بسیار ارزان تر خریداری نمایید .

با توجه به اینکه قیمت کتاب های چاپی بخصوص کتابهای خارجی هر روز رو به افزایش است ، خوانندگان کتاب های الکترونیکی / ایبوک معتقدند که نسخه های الکترونیکی بسیار باصرفه هستند. ایبوک ها وزن کمی داشته و مزایای منحصر بفردی دارند. سادگی اجرا، سادگی جستجو در متن، منسجم بودن مطالب، امكان حمل و جابجایی ساده تر از جمله ویژگیهایی هستند كه ایبوک را به عنوان یك رسانه نوپا و رو به رشد ممتاز می گرداند.



           
24 فروردين 1392برچسب:, :: 9:47
مصطفی سیاهکالی

نرم افزار Internet Download Manager معروف به IDM با بیش از ۲۰۰٫۰۰۰ کاربر ثبت شده در سراسر جهان یکی از محبوب ترین نرم افزارهای مدیریت دانلود فایل از اینترنت میباشد. IDM سرعت دانلود را تا %۵۰۰ افزایش می دهد و بر خلاف دیگر نرم افزار های مشابه که قبل از شروع عملیات دانلود فایل ها را تکه تکه می کنند این نرم افزار در هنگام دانلود و بسته به سرعت اینترنت File ها را تکه تکه کرده و دانلود هر قسمت به طور جداگانه انجام می کند. این عمل باعث افزایش سرعت دانلود و دریافت File ها خواهد شد. همچنین اگر در هنگام دانلود ارتباط اینترنتی شما قطع شود بدون نگرانی می توانید ادامه فایل را پس از برقراری ارتباط مجدد دریافت نمائید شما از طریق این برنامه می توانید انواع فایل ها را به آسانی دریافت کنید.

 

Internet Download Manager v5.19.Build 2 نسخه نهایی محبوب ترین دانلود منیجر دنیا با نام Internet Download Manager 6.05 Final + Retail

جهت دانلود به ادامه مطالب مراجعه فرمایید



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:, :: 22:41
مصطفی سیاهکالی
درباره وبلاگ


چه انتظار عجيبي !!! نه كوششي نه وفايي !!! فقط نشسته و گفتيم : خدا كند كه بيايي
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت پویا پردازش کاسپین و آدرس ppc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 91
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 91
بازدید ماه : 165
بازدید کل : 39462
تعداد مطالب : 74
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1